فردی ازدواجش، ازدواج دائم بوده ولی ثبت نشده، الان می‌خواهد از همسرش جدا شود، چه کار باید بکند؟

 آیا توافقی می‌توانند از هم جدا شوند یا اینکه باید به مراجع قانونی مراجعه نمایند؟

پاسخ:   اگر قصد دارند مطابق قانون این ازدواج ثبت و رسمی شود باید دادخواست به دادگاه تقدیم نمایند و پس از صدور رای دادخواست طلاق توافقی ارائه نموده و از هم جدا شوند. چنانچه در مورد زوجیت، مدت و نوع آن اختلافی ندارند می‌توانند دادخواست طلاق توافقی به دادگاه خانواده ارائه نمایند و با توافق طلاق بگیرند.

راه بی دردسر هم آن است که همانطور که به صورت عادی و بدون ثبت رسمی ازدواج کرده‌اند، به همان صورت هم به صورت عادی و بدون ثبت رسمی طلاق بگیرند. شرایط صحت طلاق شرعی را از رساله های شرعیه و ترجیحاً یک روحانی سؤال فرمایید.