اگر دختری در حین عقد باکره نبوده چه باید کرد؟
اگر دختری در حین عقد باکره نبوده چه باید کرد؟
الف:صرف عدم وجود پرده بکارت،از موجبات فسخ ازدواج نیست،مگر اینکه ضمن عقد،شرط شده یا عقد مبنی بر آن بوده و یا این امر مورد ارتکاز عرفی بین مردم باشد.لذا برخی از فقها با قبول اینکه در این موضوع،ارتکاز عرفی بر باکره بودن زن است میگویند،در این مورد مرد حق فسخ عقد را دارد. البته این موضوع میتواند در جوامع مختلف،متفاوت باشد.
ب: برفرض نداشتن حق فسخ،اگر ثابت شود که زن قبل از ازدواج،بکارت خود را از دست داده است، مرد مىتواند تفاوت بین مهر المثل(مهریهای که در عرف برای چنین زنی مرسوم است) و مهر المسمّى (مهریهای که تعیین شده) را کم کند.
ج: برفرض داشتن حق فسخ،اگر این امر پس از دخول انجام شود،زن میتواند تمام مهریه تعیین شده را مطالبه کند،ولی اگر قبل از دخول انجام شد، مهریهای به زن تعلق نخواهد گرفت.
+ نوشته شده در سه شنبه سوم اسفند ۱۳۹۵ ساعت 12:25 توسط محمد حسین جوهر
|
بنام خـــداوند بزرگ و مهربان:سلام بر خاندان نبوت.سلام و درود بردرخشنده ترین ستارگان آسمان رسالت و وحی . سلام بر زیباترین و خوش بو ترین گل گلزار هستی محبوب دل عاشقان مهدي موعود(عج).